A fogyasztói értékelések gyűjtésének, megjelenítésének alapelvei
1. Befolyásmentes értékelések
Az értékeléseket a fogyasztóktól mindennemű ellenérték (vásárlási kedvezmény, kupon) felajánlása nélkül gyűjtjük be.
Ez alól kivételt képeznek a videó formában feltöltött értékelések. Ezek esetében a beküldők között havonta egy vásárlási kedvezmény kupont sorsolunk ki, de ez nem függ az értékelés tartalmától, minősítésétől.
2. A tényleges vásárlói minőség feltüntetése
Mivel minden, az oldalon megjelenített értékelés az árut ténylegesen megvásárolt fogyasztótól származó értékelés, ezért ezt a tényt nem jelöljük meg egyenként minden értékelés mellett.
3. Nem csak termék értékelés
Az értékelések nem csak magára a termékre vonatkoznak. A kizárólag csillagok használatával, szöveges értékelő rész nélkül adott értékelések a következőket tartalmazzák:
- A termékek minősége
- Ügyfélszolgálati munkatársak segítőkészsége
- Szállítás gyorsasága, futár hozzáállása
- Webshop használata, áttekinthetősége, vásárlói élmény
- Mennyi esélye van, hogy még visszatérsz hozzánk
A csillagokkal adott értékelések esetében 5 csillag jelenti a legjobb véleményt, az 1 csillag pedig a legrosszabb véleményt.
Az értékelést lehet csillagokkal adott pontszámokkal megtenni, de kívánság szerint szöveges értékelést is lehet írni.
A szöveges értékelés nem befolyásolja a csillagokkal megjelölt értékelés pontszámait.
4. Az értékelések sokszínűsége
Nem válogatunk az értékelések között oly módon, hogy kizárólag a pozitív értékeléseket jelenítjük meg.
5. Az értékelések kereshetősége
Lehetővé tesszük a fogyasztók számára, hogy az értékelések között különböző paraméterek (időrendi sorend, legjobb/legrosszabb értékelések) alapján keressen.
6. Valótlan értékelések tilalma
Szigorúan tilos a termékeink népszerűsítése érdekében valótlan fogyasztói értékelések vagy ajánlások beadása a rendszerünkbe és ezzel harmadik személyeket sem lehet megbízni.
7. Mikor törlünk értékeléseket?
Töröljük azokat a fogyasztói értékeléseket, amelyek az alábbi tilalmak bármelyikébe ütköznek:
- Tilos terméket/szolgáltatást reklámozni!
- Tilos harmadik fél szellemi tulajdonára vonatkozó információkat (például márkanevet, kereskedelmi nevet) megjeleníteni az értékelésben!
- Tilos fajgyűlölő, idegengyűlölő, obszcén, bántó, agresszív, fenyegető, félelemkeltő, gyűlöletkeltő hátrányosan megkülönböztető szavakat és személyiségi jogokat sértő szöveget használni az értékelésben!
- Tilos személyes adatokat (teljes nevet, email címet, telefonszámot) megjeleníteni a fogyasztói értékelésben!
- Nem jelenítünk meg olyan értékelést, ami valójában nem értékelés, hanem tévesen egy ügyfélszolgálati megkeresést tartalmazó üzenet az értkelési platformra kerül feltöltésre.
8. Az értékelést író fogyasztók figyelmébe
Az értékeléseket író fogyasztók figyelmét az alábbi ajánlások megfontolására kérjük:
- Az értékelés valós információkat tartalmazzon és korrekt módon segítse a többi fogyasztót a vásárlási döntésének meghozásakor.
- Az értékelés írja le az értékelt termék előnyeit/hibáit is. (technikai minőség, esztétikai megjelenés, stb.),
- tartalmazhatja a Felhasználó saját használatbeli tapasztalatait illetve a termékre vonatkozó fejlesztési javaslatait/ötleteit.
9. Webáruházunk a fogyasztói értékeléseket az alábbi mód(ok)on gyűjti:
- Tényleges vásárlóktól emailes megkeresésünk alapján
A vásárlást követő 5 nap után webáruházunk emailben megkeresi az árut ténylegesen megvásárló fogyasztókat és felajánlja neki az adott áru, a webshop és a szolgáltatás értékelésének a lehetőségét.
Az értékelés beküldése önkéntes, a fogyasztó semmilyen anyagi vagy más előnyt nem szerez az értékelés beküldésével.
Az értékelés beküldése után nincs lehetőség annak későbbi módosítására, de a vásárló írásbeli (email) kifejezett kérésére töröljük az értékelést.